Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
6 septembre 2012

wushu

vandaag met een vriendin wushu gedaan. toen ze mij voorstelde om wushu te proberen, wist ik eigenlijk niet goed wat ze bedoelde.
daarom zei ze ter verduidelijking iets zoals kungfu.
eigenlijk is het niet hetzelfde . De nadruk bij Wushu ligt op het ontwikkelingen van bepaalde bewegingen.
op muziek worden bewegingen zorgvuldig uitgevoerd.
de eerste sessie bestaat uit 8 basisbewegingen ( die iedereen behalve ik, die deelnam kende)
de tweede springt direct naar een variatie van 40 bewegingen. daar heb ik dan ook moeten voor passen.
ik was sowieso niet gekleed op een turnsessie. Terwijl iedereen in een traditionele sportpyjama stond , stond ik op hakken en in een rok.
naast mij stond een vrouw van 70 jaar. ik dacht dat mijn geknoei niet zoveel zo opvallen naast haar , tot ze een grand ecart deed.
de derde sessie ontbrak ik zelfs de nodige attributen; hierin werden de zwaardbewegingen gedaan.
ik heb die 30 minuten tijd meer chinezen uit mijn compound leren kennen dan in het voorbije jaar.

IMG_0164 IMG_0165


today I've done together with a friend wushu. when she suggested me to try wushu, I did not really know what she meant.
Therefore she said to clarify something like kung fu.
actually it's not the same. The goal of wushu is to develop of certain movements.
movements are carefully executed on music.
The first session consists of 8 basic movements (which everyone , who had participated knew except me)
the second jump directly to a variation of 40 movements. there I couldn't follow anymore.
anyway I was not dressed for a gymnastics session. While everyone stood there in a traditional sport pajamas I stood up in a skirt and high heels.
next to me was a woman of 70 years. I thought my tampering would not be bad next to her, until she did a grand spread.
the third session I even lacked the necessary attributes; there they did some sword movements.
I have met in those 30 minutes wushu more Chinese people from my compound than in the previous year.

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité