Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
9 décembre 2011

car part 2

Ik ben naar Shenzhen gereden voor het contract te tekenen en te betalen.  Shenzhen ligt op een 2h rijden van hier.
Ra ra ra, het machine aanvaardde mijn kaart niet. Ik ben 2h heen en 2h weer gereden om mijn kaart te proberen ???
gelukkig heeft de general manager mij uitgenodigd voor een lunch. Het is nog steeds chique om met een langneus uit eten te gaan hier in China.
ik heb mij dan ook van mijn beste kant laten zien ;-)
Altijd een goede eerste indruk maken : toen ik mijn kommetje en mijn stokjes met mijn thee kuiste, heb ik direct gans de tafel ondergegoten met het overgieten van de thee. Goed begonnen
tweede goede indruk : sukkelen met mijn stokjes. Ik vind nochthans dat ik er al aardig mee overweg kan, maar ze hebben mij toch een vork en mes komen brengen ( ik liet net iets te veel vallen)
derde goede indruk : je moet van alles proeven ( dat is de beleefdheid hier) maar die vogeltjes lagen daar met kop aan op dat bord en ik kon dat echt niet vastpakken.  Ik kon het echt niet opeten.
Ze zullen de volgende keer wel twee keer nadenken voor ze nog eens een Europeaan uitnodigen !

I drove to Shenzhen for signing the contract and to pay. Shenzhen is a 2h drive from here.
 Guess what, the machine didn't accept my card. I drove 2h and 2h back and to try my card ??
Fortunately, the general manager invited me to lunch. It is still chique to go out eating with a ' long nose' here in China.
 Always a good first impression, when I cleaned  my chopsticks and my cup with my tea, I immediately poured it all over the table. A good start
second impression: joggeling along with my chopsticks. I think I already can quite handle it, but they gave me a fork and knife (I made a little too much trial)
third impression: you need to try all the food  (that's polite here) but the birds were there with head on that board and I could not grasp. It is making me sick when I think about it that I have to eat it.
They will think twice next time before they invite a European again!

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité