Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
26 novembre 2011

verhuis - bank

Eindelijk heb ik een chinese bankrekening. dat is echt niet van een leien dak gelopen. Ik heb letterlijk 1 h aan het loket gezeten om mijn gegevens in het computersysteem te krijgen. ze kregen de gegevens van mijn paspoort gewoon niet gelinked aan wat ze op hun scherm moesten invullen. Ze kunnen in mijn naam zelfs niet het verschil tussen mijn voor- of achternaam herkennen. 6 bankbediendes later ( en dus 1 h later) waren alle stempels gezet, alle copies genomen en mijn paspoort 10 keer overgetijpt en nu ben ik de trotse eigenaar van een bankrekening met de volle 7 EUR op.
De online banking is niet toegankelijk voor mij omdat ze enkel een Mandarijnse versie hebben ( eerst nog een paar lessen volgen voor ik mij daar aan waag)

nog meer goed nieuws : onze eerste 500 kg luchtvracht is gearriveerd. De verhuizers stonden zelfs een uur vroeger dan afgesproken aan het huis.
Voor de kinderen was het net kerstmis toen ze een deel van hun speelgoed terug zagen.
Alles lijkt ineens vlotjes te gaan.
Ik hoop eind volgende week eindelijk te kunnen verhuizen.

I have managed to obtain a bankaccount.  Really not a piece of cake. I litteraly stayed 1h into the bank because they had problems for getting all the data of my passport into their computersystem. They don't even know what my sur- and familyname is. 
But patience is a beautiful virtue , and now ( after 1 h waiting and 6 clercks to complete my file) I'm the proud owner of a bankaccount where I have 7 EUR savings on.
I don't have access to the online banking as there is online the chinese version of the online banking available. so it was useless to pay for this.

Another good news : my first 500 kg boxes arrived in the house. the moving compagny was even 1h earlier then they were supposed to be there.
For the children it was like Christmas; seeing ( a part of ) their stuff back.
Everthing is going smoothly nowadays.
I hope to move into my house by the end of next week.

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité