Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
5 décembre 2011

cooking

M dacht dat ik de schouw niet mooi vond en dat ik ze afgebroken heb om ook op de zolder te steken. Met handen en voeten heb ik toch kunnen uitleggen dat dit niet de bedoeling was en dat het allemaal weer omhoog zou moeten ( maar het is te zwaar voor ons alleen). Ze zei dat ze een oplossing wist om hem weer omhoog te krijgen. ( morgen heeft ze beloofd)
Mr P heeft mijn waterreservoir teruggebracht naar de winkel om hem te ruilen voor een nieuwe. ( en dat zonder dat ik er hem om vroeg.) Deze lijkt wel te warmen en de plastiekgeur is minder. Hij heeft het zelfs gedaan nadat ik hem zei dat hij naar huis mocht gaan. Hij klopt vrijwillig overuren ( of hij heeft het geld nodig)
Hij heeft ook sleutels laten bijmaken ( dat had ik hem wel opgedragen te doen). Hij had 1.7 EUR betaald voor 4 sleutels. Ik had hem 10 EUR meegegeven, hij zal ook wel geweten hebben dat ik absoluut geen idee van de prijzen hier heb.
Vandaag zijn we niet uit eten geweest; ik heb gekookt. mijn eerste chinese gerecht voor chinesen met chinese ingredienten. Ik had een soort lange bonen gekocht ( ik ken de naam er niet van) die ik totaal doorkookt heb ( en chinesen houden van al dente groenten). Maar met de nodige sojasaus en oestersaus was veel gemaskeerd. Ik weet niet of Mr P het uit beleefdheid zei maar hij zei toch dat hij het lekker vond. (en hij heeft goed geslurpt)
De temperatuur is gezakt tot een dragelijke 25 graden. Ik heb mijn loopschoenen aangetrokken en ben mijn wijk al joggend gaan verkennen. Volgens mij hebben de meeste chinesen nog niet veel joggen in de buitenlucht gezien. Overal zeiden de werkmannen en de security-mensen vriendelijk hallo maar stonden ze mij zo raar aan te gapen.
Ik moet nog wennen aan 'nieuwe gezin'. Het is raar om het huis vol te hebben. Ergens ben je altijd een beetje geremd ( behalve Seth die ten volle geniet van alle aandacht) maar toch ben ik blij dat ik niet alleen ben. Het is een dubbel gevoel. misschien net iets te weinig privacy maar wel de hulp in het huishouden. 's avonds wordt dan ineens het huis te groot. de kinderen zijn een beetje van hun melk en gaan dus vroeg slapen, alle personeel is weg en dan blijven me, myself and I over in het grote huis zonder veel spullen of meubels ( die heb ik ondertussen allemaal op zolder laten zetten). Momenteel heb ik mij in mijn slaapkamer geinstalleerd ( die groter is dan mijn hotelkamer van de vorige 2 maanden) waar ik nu deze blog zit te tijpen.

M thought that I didn't like the chimney and I had demolished it to put it under the attic. I explained her that it was not done on purpose and although I don't really like the chimney that I still would prefer to have it back on his place. ( but it is too heavy for us to carry it). She said that she knows a solution ( tomorrow it will be ok she said)
Mr P brought my waterreservoir back to the shop to get a new one. I didn't even ask him to do this. He took himself the initiative and did it after his working hours ( I already told him that he could go home).He also went to a shop to make some duplicates of the keys for our house. I asked him that to do so. I gave him 100 RMB to pay but he only paid 17 RMB for 4 keys. ( he must have thought that I had absolutly no idea about the prices when I gave him the money)
today we didn't went out for diner. I cooked myself at home. my first chinese dish with chinese ingredients for chinese guests. I bought long beans ( I don't know the name of it) that I cooked too long. ( chinese people like to have there vegetables a dente so not like I had hoped). But some sojasauce and some oystersause could camouflage a lot. I don't know whether mr P said it for being polite but he said that the food tasted nice.
The temperature dropped until 25 degrees celcius. I took my running shoes and went out jogging. People here are not used to see somebody jogging on the street. Everybody starred at me ( and most chinese said hello). They think I'm crazy
I still have to get used to my new family. it is strange to have the house full of people all the time. I don't feel free ( except Seth as he is enjoying all the attention) but I'm glad for not beeing alone in the big house. in the evening the house is suddenly too big. the children are tired and go early to bed, all the staff is gone and then there is only me , myself and I left in this big house without too much stuff or furniture ( most of it is stored under the attic). For the moment I'm living in my bedroom ( which is bigger as the hotelroom in which I left the last 2 months) where I'm updating my blog or watching some movies.

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité