Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
21 février 2012

ayi nr 3

ik ga mij meer als een chinees moeten gedragen. nu M bijna vertrekt, voel ik dat het mij meer pijn doet dan dat ik zelf vermoed dat het zou doen. Ayi nr 3 is aangenomen. Ik heb haar via een agentschap gevonden. ( veel te duur betaald) het voordeel van het agentschap is dat ze een nieuwe ayi voor je zoeken als je niet tevreden bent. Ik betaal geen maandelijkse bijdrage ( slechts eenmalige kost voor de eerste zoektocht en dan zoeken ze nieuwe ayi tot een jaar lang). Ze is een pak ouder dan M en heeft een onuitspreekbare naam. Misschien doordat ze ouder is, is ze minder verlegen dan M in het begin was. de auto was enorm luiddruchtig met 3 chinezen die tegen elkaar aan het kwetteren waren. Mr P had the lead genomen bij de zoektocht maar toen hij ook de agente in mijn huis ging uitnodigen heb ik hem toch wel de halt moeten toeroepen. Hij kan niet zomaar beslissen wie in mijn huis mag komen en ten tweede had die niks in mijn huis te zoeken. Ik heb ze aan de security gate laten afzetten en we zijn alleen verder gereden. Ik wist dat M einde van de maand zou vertrekken, maar nu ik de nieuwe ayi aangenomen heb, is het ineens zou concreet. De nieuwe ayi zal bij ons intrekken vanaf maandag. Ik ga proberen om mij toch iets meer af te sluiten voor de nieuwe ayi. Als ze bij ons inwoont, zal dat niet zo evident zijn maar ik ga toch proberen. maw gevoelsmatig tov 'het personeel' ons een beetje afsluiten.
Jinthe en Seth waren in hun nopjes; het was een carnavalparty op school. Sethje was een superschattige clown. ( die niet geschminkt wou worden omdat make-up voor meisjes is) En Jinthe was zoals gebruikelijk .... een prinsesje. Ze was deze ochtend een uur vroeger opgestaan voor carnaval. ze stond ineens naast mijn bed ' mama, kan je bloemetjes op mijn gezicht tekenen?'

P2210123 P2210124 
P2210125P2210129

I'm going to have to behave more like a chinese. M almost leaves and I feel that it hurts me more than that I suspect it would. Ayi No. 3 has signed her contract. I found her through an agency. (which I paid too expensive ) . The benefit of the Agency is that they look for a new Ayi if you're not satisfied. I pay no monthly fee (only one time cost for the first quest and then they look for new Ayi up to one year). She is a lot older than M and has an unpronounceable name. Maybe because she's older, she is less shy than M was in the beginning. The car was huge with 3 loud Chinese who were chirping at each other. Mr P had taken the lead in the search but when he invited also the agent in my house, I took over the lead. He can not just decide who may come into my house and secondly, the agent had nothing to look for in my house. I let her dropped off at the security gate  and we drove alone further. I knew M would leave at the end of the month, but now I've decided for the new Ayi, it is suddenly concrete. The new Ayi will move in with us from Monday. I'll try to have some more distance with the new Ayi. If she lives with us, will not be so obvious but I'll try anyway. 
Jinthe and Seth were very happy today. it was a carnival party at school. Sethje was a super cute clown. he didn't want to be painted up as makeup is for girls) And Jinthe was as usual, .... a princess. She woke up an hour earlier this morning for carnival. she suddenly stood beside my bed 'mama, you can draw flowers on my face? "

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité