Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
21 mai 2012

veel te laat - too late

Deze ochtend vroeg, moest mijn lieve echtgenoot terug aan het werk. Om kwart voor 6 komt Mr P hem normaal ophalen. Normaal maar dus niet vandaag, ...
Als Mr P alleen in de auto zit, rijdt hij met de muziek op. toen ik hem opbelde om te vragen waar hij was, hoorde ik geen muziek. verdacht.... Hij beweerde dat hij onderweg was, maar ver kan hij nog niet geweest zijn; hij is pas een half uur later bij ons aangekomen. heel vervelend omdat mijn echtgenoot een trein moet halen.
met veel sorry aangekomen en weer vliegensvlug vertrokken naar het station. Hij komt mij en de kinderen ophalen met de staart tussen de benen
- 'hoe meer je zegt, hoe slechter het wordt'
hij kijkt mij aan,.....
- ik heb mij overslapen... het was de eerste relatief koele nacht sinds weken, ik heb de wekker al slapend afgezet en ben weer in slaap gevallen
- heb je je deze ochtend gewassen ?
- gisterenavond
- eerst ga je je wassen, nadien spreken we verder
- ik kan mij deze avond thuis wassen
- neen ( believe me ) , je moet je eerst wassen
Hij voelde hem echt schuldig en volgde mij overal naartoe om te helpen. In de keuken om te helpen koken, in de winkel om te helpen de zakken te dragen, in de tuin om te helpen het onkruid uit mijn kruidenpotten te halen (de tuinman blijft er liever af omdat hij de kruiden niet kent) ik ben niet naar het toilet durven gaan omdat hij mij steeds volgde.
vandaag deed de tuinman het gras af. hij gebruikt daar wel een grasmachine voor maar daar hangt geen opvangbak achter voor het afgereden gras op te vangen. zijn vrouw loopt daar in de hitte achter met een hark om alles op te harken en in zakken te steken. Ik stelde hem voor om mijn grasmachine te gebruiken (die wel nog compleet is) dan spaarde hij zijn vrouw een beetje. Geen probleem, ze kan toch harken ; trouwens wat moet ze anders doen ? Ook Mr P wou mij niet helpen uit te leggen. Door het niet gebruiken van die grasmaaierzak, maakt het zijn vrouw ook nuttig / nodig.
pfff ik ben blij dat mijn echtgenoot mij niet nodig heeft.

This early morning ,my dear husband had to return to work. normally Mr P picks him up at a quarter to 6. Normally but not today ... when Mr. P is alone in the car, he rides with the music. when I phoned to ask where he was, I heard no music. suspicious ....
He claimed that he already left his home, but he could not been far as he arrived only half an hour later. very annoying because my husband had a train to catch. Mr P arrived with a lot of 'sorry' and drove quickly at the station. after dropping of my husband, he came back to my home to pick me up ( together with the kids) , with his head bent down.  
- 'The more you say, the worse it gets "
 He looks at me, .....  
- I have slept too long ... it was the first relatively cool night in weeks, I've been switching off the alarm and went back to sleep  
- did you have time to take a shower this morning?
 - Last night I washed  
- Then you wash first, then we speak further  
- I can wash this evening at home
 - No (believe me), you must first wash yourself
 He felt really guilty and he followed me everywhere to help. In the kitchen to help cook, shop to help carry the bags, in the garden to help to weed my herb pots (the gardener doesn't touch the pots because he does not know the herbs)  I did not dare go to the toilet because he always followed me.  
Today the gardener was cutting the grass. he used a lawn mower but there is no bag behind to catch the cut grass.  his wife helped him out with a rake to rake everything up in bags and stabbing. (in the heat)  I proposed him to use my lawn mower (which is complete) than he could spare his wife a bit. No problem, she can still rake, what else should she do? Even Mr P didn't want to help me explain. By not using that grassbag, it makes his wife useful / needed.
pfff I'm glad my husband does not need me.

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité