Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
28 mai 2013

typisch chinees koken

vandaag had ik voor Mr P gekookt. het is zijn verjaardag en ik weet dat hij graag heeft dat ik achter het fornuis sta. De laatste weken was het mij te warm om te koken maar vandaag had ik terug mijn kookboeken opengelegd. Mijn oog was gevallen op , volgens mijn boek, een heel populair chinees gerecht.
Mr P en de ayi hebben de kom uitgelikt. de ayi vertelde dat ze nog nooit zo'n lekkere westerse maaltijd gegeten had. zo populair in china is dit gerecht precies niet.....

  1. Maak een marinade met 4 el sojasaus met 1 el Chinese rijstwijn. Marineer hierin 500 g varkensvlees in blokjes gesneden.
  2.  1 rode paprika, 3 wortels en 4 lente uitjes in flinterdunne schijfjes snijden.  ( mandaline ) De wortels licht blancheren.
  3. Maak een saus met 1 teentje look, 4 el ketchup, 1 el sojasaus, 1 el suiker, 1 el rijstwijn.
  4. De varkensreepjes goudbruin bakken in de wok. Het vlees uit de wok halen
  5. In dezelfde wok bak 2 cm gember. Nadien voeg de paprika toe. Op het einde voeg je de wortels,d e ui en het vlees toe.
  6. Overgiet het geheel met de tomatensaus uit punt 3
Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité