Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
18 novembre 2011

leather market

This day was just what I needed. Just to be out with friends.
Franco took us to the leather market. There are 2 huge buildings where you can find one shop next to the other selling bags, belts, wallets. A cave of Alibaba for every woman.
I found it difficult to determine a price for starting to bargain. I’m not really an expert in the quality of the leather.
But as we were in a group it was easier. Everybody seems to pay attention to other details.  We went into very small shops that I would never had dare to go into if I would have been alone.   The men from our group are convinced that nothing can happen but I wouldn’t like to wake-up in a small street without kidneys or my lever.
After the shopping we had a ‘nice’ meal in a chinese restaurant. It was one of these restaurants where you can pick out your fish from the aquarium and then they prepare you the fresh fish. I had expected that a fresh fish would taste nicer.
For me, it is very difficult to eat in such place as I’m one of those people who don’t like to recognize what I’m eating. If a fish is staring at me on my plate, I just can’t eat it. I don’t like to have a plate on the table with chickenmeat and the chickenhead on it . 
We are getting used to eat with the chopsticks. Everybody except one.....
I learned something new about the shopsticks ( thanks Philippe for cultivating me). The hot tea that you get before your dinner, you use to clean your bowl and your shopsticks. You poor the tea over your chopsticks and into you bowl. There is a big bowl on the table to collect all the dirty tea.  I was already wondering why the waitresse put that empty bowl on the table. It had a reason...

PB180020  PB180022


Deze dag was echt wat ik nodig had : gewoon een dagje op stap met vrienden.
Franco was onze gids naar de Leather market. Het zijn eigenlijk 2 gebouwen waar je allemaal kleine winkeltjes vindt met handtassen,  riemen, portefeuilles. Een beetje zoals de grot van Alibaba voor elke vrouw.
Ik ben niet echt een leder-expert en vond het dan ook niet zo gemakkelijk om een prijs te bepalen om op af te dingen.
Maar in een groep ben je altijd sterker. Iedereen let op andere dingen. We zijn ook in hele kleine winkeltjes geweest waar ik anders alleen nooit zou zijn in geweest.  De mannen zijn er hier wel van overtuigd dat ze ons niks zouden doen maar ik zou toch niet graag ergens wakker worden in een steegje zonder nieren of lever.
Na het shoppen, hebben we ons een rijsttafel besteld in een echt chinees restaurant.  Het was een van die restaurants waar je in de aquarium zelf je vis, schildpad of slang kan kiezen en dan bereiden ze die voor je.  Ik had verwacht dat zo’n verse vis lekkerder zou gesmaakt hebben. ( ik weet niet of het aan de vis lag of aan de bereiding maar hij smaakte raar)
Voor mij zijn zo’n restaurants echt niet evident. Ik eet graag maar ik mag niet kunnen herkennen wat op mijn bord ligt. Een vis die mij aanstaart of een kippekop op een bord, het verpest mijn eetlust compleet.
De meeste van ons kunnen ondertussen al goed overweg met de stokjes. Iedereen behalve 1 ...
Ik heb weer iets nieuws geleerd met die stokjes. ( met dank aan Philippe). Met de hete thee die je in het begin krijgt, moet je je stokjes en je eetkommetje afspoelen om te desinfecteren. Je giet over je stokjes en je walst de thee in  je kommetje . De ‘kuisthee’ doe je nadien in een glazen kom die op tafel staat. Ik had mij al afgevraagd waarom die met die glazen kom aan tafel kwam voor we begonnen te eten. Maar dat heeft dus een reden.

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité