Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
22 novembre 2011

xiao-zhou village

Ik ga echt elke hoekje van Guangzhou bezoeken. Ik heb een boek gekocht over Guangzhou en ik check elke attractie die erin staat.
Vandaag heb ik Mr P gevraagd om mij naar Xiao-zhou te brengen : het was een van de eerste gebieden in de stad die beschermd werd voor zijn historische en culturele waarde.
De dorp heeft verschillende historische gebouwtjes ( niks impossant maar naturel) en kanalen.
Momenteel is het vooral een kunstenaarsdorp.
IK weet niet of Mr P het dorp ook nog niet bezocht had, of misschien begint hij mijn onfeilbaar orientatie-vermogen te kennen. Hij heeft mij een kaart gekocht van het dorp met de bezienswaardigheden en aan de hand van de kaart heeft hij mij rondgeleid.( wat niet slecht was want ik zou de weg terug idd niet meer terug gevonden hebben)
Hoewel ik het heel lief vond dat hij mij gezelschap hield, blijft het altijd jammer dat we zo weinig tegen elkaar kunnen zeggen. Ik ben niet gewoon om in stilte te wandelen ( zeker niet met mijn halve trouwboek of mijn kinderen bij mij)
Een van de eerste dingen die we zagen was een oude waterput. Er zat een mevrouw haar was te doen aan die put. Mr P denkt echt wel dat ik van een andere planeet kom en dus wou hij mij die waterput demonstreren met de emmer van die vrouw. Naar beneden was ok maar als hij de emmer weer naar boven trok, bleef die emmer vastzitten. Gelukkig was die oude vrouw handiger om de emmer er uit te halen. ( wat zou een wereld zonder vrouwen zijn ...)
Het dorpje was wel voorzien op toeristen ( kleine restaurantjes en winkeltjes ) maar ik denk niet dat er veel buitenlanders hier naartoe komen.

 

 

PB220008   PB220009 PB220011  PB220015PB220016

I'm really going to try to visit every possible thing there is to visit in Guangzhou.
Today I asked Mr P to drive me to one of the first protected areas for historical and cultural values in the city; Xiao-zhou.
It is a village is famous for it historical buildings, fruit orchards and canals.
in the recent years, it has become a artist's haven.
I don't know if Mr P didn't know the village either or perhaps he already starts to know me and my inabilitIy to orientate myself. Anyhow he bought a map ( after bargaining 3 RMB)  and guided me through the village. ( which was a good thing because I really wouldn't have find the way out again). I found it really sweet that he wanted the accompagny me but it is always a bit a pity that we are not able to talk to eachother. I'm not used to walk with somebody quietly. ( especially not if I'm with my husband or kids)
The first thing we saw, was an ancient well. He must have thought that I didn't know what a well is ( people hold me for an alien), so he was trying to demonstrate it by letting the bucket down to get the water, but when he pulled the bucket up again, it got stuck in the well.  which was not so good as the bucket belonged to the woman sitting next to the well doing her laundry.  ( next time I'll show him how a well works)
although you have a lot of restaurants and little shops in the village, I don't think that there are a lot of foreigners visiting the village.

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité