Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
21 novembre 2011

mandarin

na 2 h les kan ik tot 10 tellen, half en half een telefoonnr vragen ( ik vergeet stukken van de zin) en zeggen 'mijn telefoonnr is ..."
Dit is echt wel demotiverend. 
Ik ben sowieso niet taalgevoelig en absoluut niet muziekaal; de combinatie daarvan is 'een ramp om Mandarijns te leren'.  Die toonhoogten zijn supermoeilijk. En het moet ook echt juist zitten want anders zeg je een ander woord.
het woord voor vier en dood is maar een klank verschil
idem voor het werkwoord zijn en het telwoord 10
De juf probeerde bemoedigend te zijn maar 12 woorden leren op 2 h is niet echt een daverend suc6.
Jinthe daarentegen zingt vloeiend een Mandarijns liedje over tandjes poetsen en kan mij vlotjes verbeteren als ik een fout maak in het tellen.

After 2h, I learned to count to 10, asking a phonenumber ( I forget pieces of the sentence but I'll manage slowly) and I can say ' My phonenumber is...'
This is so demotivating.
I'm not so sensitive with languages and I don't have a ear for music; this combination results in 'a disaster to learn Mandarin'. The tones are so hard to learn. And you have to pronounce them right otherwise you tell another word.
The teacher tried to be supportive but if you learn 12 words in 2 h ; it is not what you call a suc6.
Jinthe on the contrary is fantastique. She sings a Mandarin song about brushing your teeth and corrects me fluently when I make a mistake in pronouncing the numbers.

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité