Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
4 novembre 2011

eerste woorden mandarijns - first words mandarin

Ik ben zo trots op mezelf ! Heel eerlijk; eigenlijk heb ik maar 4 woorden verstaan en daaruit de zin geconstrueerd.
Deze ochtend ben ik naar de badminton geweest en nadien heb ik samen met de andere speelsters gelunched.  Na de lunch
nog een thee/koffie drinken en wat babbelen en dat loopt dan een beetje uit natuurlijk.  Ik wou eerst terug naar het
hotel om te douchen.
Toen sprak de chauffeur mij aan en ik heb 4 woorden verstaan van zijn zin :  .... eerst .....sheraton..... laat ....school.
maw als ik eerst naar de sheraton wou gaan,zouden we te laat zijn aan de schoolpoort om de kinderen af te halen.
Terwijl ik het tijp kan ik zelfs de woorden in het mandarijns herhalen. Zou er dan toch nog een sprankeltje hoop zijn....

I’m so proud of myself : I understood my first sentence Chinese. To be honnest : I only understood 4 words. The rest of
the sentence I reconstruct myself.
This morning I went to the badminton and after that we had a lunch together. I wanted to drive back to the hotel to take a shower. The driver told me :    .... first... sheraton.... late ... school.
So if we drove first to the Sheraton we would be late for school.
While writing this down I can even remember the Mandarin words. Is there some hope for me?

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité