Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
20 avril 2012

horoscoop

Het ontstaan van de Chinese diertekens is in raadsels gehuld. Volgens sommige bronnen zou de Chinese Astrologie 1000 jaar voor Christus ontstaan zijn, volgens anderen komt ze van Boeddha. Waarom? Omdat er een oude legende bestaat over Boeddha, die op het einde van zijn leven op Aarde, de volgende dieren tot zich riep: Rat, Buffel, Tijger, Konijn, Draak, Slang, Paard, Geit, Aap, Haan, Hond en Zwijn. Hij beloonde hun trouwe diensten door elk dier te laten regeren over een Maanjaar. Elk Maanjaar kreeg de naam van het dier en zou ook gekenmerkt worden door zijn kwaliteiten. De twaalf dieren zouden het Chinese Wiel of Rad vormen.
ik dacht altijd dat ik een haan was en ik vond het verschrikkelijk. ( ik heb een hekel aan pluimgedoe). maar ik verjaar 2 januari en het chinese jaar start niet op 1 januari. Daarom heb ik opgezocht wat welk dier ik dan wel ben. En blijkbaar ben ik een aap. Niet zo verwonderlijk. dus nog altijd geen krachtige tijger of mytische draak maar met een aap kan ik ook wel leven.
volgens google "Apen zijn leuke en zorgzame mensen, die altijd vrolijk en vol energie zijn."
ale vooruit

monkey

The origin of the Chinese horoscope is shrouded in riddles. According to some sources, Chinese Astrology started in 1000 BC  , according to others it comes from Buddha. Why? Because there is an old legend about Buddha, who at the end of his life on Earth, called the following animals : Rat, Buffalo, Tiger, Rabbit, Dragon, Snake, Horse, Goat, Monkey, Rooster, Dog and Boar.  He rewarded their loyal service  to assign each animal a lunar year. Each lunar year was the name of the animal and would be characterized  by its qualities. The twelve animals were the Chinese wheel.  
I always thought that I was, according to the Chinese horoscope,  a cock and I hated it that. (I hate to plume things).  but my birthday is January 2nd and the Chinese year doesn't start on 1 January. So I looked up which animal I am.  And apparently I'm a monkey. Not so surprising. so still no powerful tiger or mythical dragon but I can live with a monkey.  
according to google "Monkeys are fun and caring people, who are always cheerful and full of energy."
that sounds good

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité