Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
27 octobre 2012

ayi

elke dag is een avontuur hier in china. een nieuwe ayi kwam vandaag langs.
ze kwam aan samen met haar vriendin. de tuinman had de poort op een kier gezet. Ik doe de poort iets verder open om de vrouwen binnen te laten en sluit de poort weer.
5 minuten later gaat de bel opnieuw. de klusjesman is aangekomen. ik doe de poort open voor hem, maar de poort valt gewoon om.
de grote zware ijzeren poort valt op de straat, op de motorfiets van de repairman.
mijn hart sloeg over. het schuifsysteem waar de poort moet invallen, is volledig kapot geroest.
we hadden 6 personen nodig om de poort terug recht te krijgen.
gelukkig is de poort niet op de kinderen gevallen.  de motorfiets had minder geluk
de nieuwe ayi bleek weer een tegenvaller te zijn. maar haar vriendin wist meer van aanpakken. ze heeft mij de hele ochtend geholpen met iedereen op te bellen, mensen te verzamelen voor de poort op te ramen, ladders te nemen, op mijn kindjes te letten. en alles met een grote glimlach.
haar vriendin begreep mijn chinees niet dus zij moest mijn chinees naar echt chinees tolken.
ze vroeg mij of haar vriendin ok was als ayi.
ik antwoord haar, neen maar jij wel.
en tot mijn verrassing ging ze akkoord.
volgende week begint ze.

every day is an adventure here in china.
a new Ayi came by today.
she arrived with her friend.
the gardener had left the gate a bit open. I open the door a little bit more to let the women in and close the gate again.
5 minutes later, the doorbell rings again. the handyman has arrived. I open the gate for him, but the gate just felt open.
the big heavy iron gate falls on the street, on the motorcycle of the repairman.
my heart was beating to fast.
the slide where the gate must raids, is completely rusted.
We needed 6 people to set the gate back again.
luckily the gate didn't felt on the children. the motorcycle was less lucky. 
the new Ayi proved again to be a disappointment. but her friend was better. she has helped me throughout the morning when I had to call everybody , she gathered people for removing the gateh  from the school, she took a stairs for the repairman, she watched my kids . and all those things with a big smile.
her friend didn't understood my chinese so she had to interprete my chinese in real chinese.
she asked me if her friend was ok as Ayi. I answer her NO but you are.
and to my surprise she agreed.
next week she starts.

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité