Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
29 octobre 2012

barrettes

vandaag cursus haarspeldjes maken.
de bedoeling was om eerst rustig een thee te drinken in costa
en dan naar de cursus te gaan.
je leest het al; de bedoeling.

voor ik de kinderen afzet aan school, krijgt de chauffeur een telefoontje van zijn vrouw. ( en hij lijkt zich enorm op te winden)
hij vraagt me of hij naar huis mag gaan. als ik meega, kan hij mij nadien afzetten op mijn afspraak.
hij kan niet naar huis rijden, mij ophalen en dan mij op tijd naar de les brengen.
ok, ik ga mee. ben tegenwoordig handig in het klussen in huis omdat manlief er nooit is. Ik kan zelfs misschien helpen.
 Mr P schaamt zich een beetje om mij mee naar binnen te vragen in zijn apartement maar om 8:45 is er nog geen winkel open om mij in te amuseren
en een half uur in de auto zitten wachten op hem vind ik ook niet super.
'mijn apartement is niet zo groot als het jouwe'. moest dat wel het geval zijn, dan betalen we jouw veel te veel...

in huis staat zijn vrouw met tranen in haar ogen en dochter ligt te wenen op het bed.
ik begin te vrezen dat het huiselijk probleem niet met een tourne a vis zal opgelost worden.
dochter P wil graag op reis. ze heeft haar deze week een week verlof genomen om op reis te kunnen gaan.
ze gaat met een pengyou ( = vriend of vriendin). Mr P kent pengyou niet. dus mag ze niet gaan.
noem mij naief maar ik probeer nog als je haar pengyou ontmoet en die valt mee en HAAR ouders zijn akkoord , waarom dan niet ? ( waarom ga ik ervan uit dat ze met een vriendin op reis wil gaan ???)
op reis gaan is heel verrijkend en ik ga ook graag op reis. ik begrijp haar goed.
Er wordt heen en weer geschreewd in het chinees. de vriend is blijkbaar haar liefje.
a) haar ouders wisten niet dat ze een vriendje had
b) 18 jaar is china is minstens 5 jaar te vroeg voor een vriendje
ze wordt tot de schande van de familie verklaard.

Ik weet niet waarom mijn kinderen niet graag in de hoek staan. ik vond mijn hoekje in de kamer best veilig en comfortabel.
maar als taitai vond ik dat ik ergens toch iets moest helpen.
Ik vind 18 jaar niet echt te jong voor een vriendje maar in dat deel ga ik mij niet moeien.
Maar ik vertel hem wel dat zijn dochter films op tv ziet en dat daarin op jongere leeftijd ( dan hier ) jongeren samen zijn en dat het normal is dat zij dat ook wil ( net als in de film)
Dat zag hij ook in.
ten tweede ; jouw zoon zit in een andere stad. Het is mogelijk dat hij ook een vriendin heeft maar je weet het niet. Je moet blij zijn dat ze eerlijk tegen je is.  Nu wordt ze gestraft omdat ze eerlijk is.
ten derde ; zij werkt . haar vriendje ook. Als je te hard bent, kan ze samen met haar vriendje een apartement huren. En komt ze misschien nooit meer naar huis.
je kan je ongenoegen uiten maar je moet oppassen.

Tot daar de gouden raad van taitai

Nadien ben ik haarspeldjes gaan maken. Iets ontspannender ;-0
toen Mr P mij terug kwam ophalen, heb ik nog gevraagd of alles ok was thuis. Maar als antwoord is  hij dan op een geparkeerde taxi gereden , ( dus vermoed ik dat het nog niet allemaal koek en ei was)

IMG_1092

Today I went to a course barrettes.
The intention was to have first a quiet tea in costa
and then go to the course.
you read it already, the intention.
before I dropped off  the children at  school, the driver receives a call from his wife. (And he seems excited)
he asks me if he could go home. if I go with him, he can drop me at my appointment afterwards.

He can not drive home, pick me up and then I bring to class on time.
ok, I'll go with him. i 'm currently useful in the chores at home because my husband is never there. I can even help him.
Mr. P is a bit ashamed to ask me inside his apartment but at 8:45 there is no shop open to amuse me.
and half an hour in the car waiting for him, I also not super.
"My apartment is not as big as yours."
would that be the case, we will pay you way too much ...

at home on his wife is in  tears and daughter is crying on the bed.
I begin to fear that the domestic problem will not be solved  with some screws.
P his daughter would like to travel. she has this week a week of leave taken to travel.
she goes with a péngyou (= friend).
Mr. P does not péngyou. So she can not go.
call me naive but I try even ‘if you met her péngyou and she is a nice person  and HER parents agree, why not?’ (Why
I assume that she and a female friend want to go on a trip???)
to travel is very enriching and I also love to travel. I understand her  very well.
There is some shouting in Chinese. the friend is apparently her sweetheart.
a) her parents did not know she had a boyfriend
b) 18 years china has at least 5 years too early for a boyfriend
she is the shame of the family.

I do not know why my kids do not like to stand in the corner. I found my little corner in the room quite comfortable and safe.
but as taitai I found that I had to help.
I do not really think that 18 years is too young for a boyfriend but that on that part I am not going to intervine.
But
I tell him that his daughter watch movies on TV and that in those movies she sees girls that have boyfriends at a younger age (then here) and it is normal that she wants to same thing (just like in the movie)
He agreed
Secondly ,your son lives in another city. It is possible that he has a girlfriend but you do not know. You should be happy that
she is honest with you. Now she is punished because she is honest.
thirdly, your daughter works. her boyfriend too. If you are too hard on her, she and her boyfriend can rent an apartment. And they may never come home.
you can disagree but you must be careful.

Afterwards I went to my barrettes course. Something relaxed; -0

when Mr. P came to pick me up, I've asked if everything was ok at home. But as an answer he drove on a parked taxi car (so I guess not )

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité