Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
9 août 2013

prep BBQ

J will een bbq organizeren. ik snap niet waarom ik schrijf dat j de bbq organiseert. hij stuurt een email en dan ben ik aan de beurt.
1 dag inkopen doen en 2 dagen koken om alles voor te bereiden.
( grappig als dan J zegt, we doen een BBQ want daar is niet zoveel voorbereiding aan)
in Europa ga je inderdaad naar de beenhouwer om alles kant en klaar te kopen. hier maak ik alles marinades, salades, dipsauzen, etc. zelf.
vrijdagavond wil ik graag mijn taarten bakken.
ik krijg telefoon van Mr P ( zijn dochter). ze is op bezoek in Guangzhou en wil graag komen spelen. dat begrijp ik maar ik vermoed dat ik het verkeerd versta aangezien ze 20 jaar is. 
Mr P, Ms P en dochterlief komen alle 3 de avond bij mij doorbrengen. om met de kinderen te spelen. terwijl ik mijn tiramisu, sinaasappeltaartjes, flan, wortelcake en crumble in ijltempo probeer te bereiden, is ineens mijn huis vol. ik had gedacht mijn kinderen in bed te steken en dan beginnen te bakken maar nu is dat moeilijker. mijn babysit haalt alle speelgoed uit, ruimt niks op en de kinderen komen steeds naar me toe om te vertalen
Beter nog, Mr P gaat mijn echtgenoot ophalen van het station en laat zijn vrouwen bij mij thuis om mij gezelschap te houden. ondertussen is het 22:00. ( nog 1.5 h eer J thuis komt)
Heb ik nu een chinese familie ?

J will organize a bbq. I do not know why I write that j organizes the bbq. he sends an email and then it is my turn.
1 day
shopping and 2 days  cooking to prepare everything. (Funny as then J says, we do a BBQ because there is not much preparation to it)
Indeed, in Europe you go to the butcher to buy everything already made but here I make all marinades, salads, dips, etc. myself.
Friday
I would like to bake my pies. I get a phone call from Mr. P (his daughter). she is visiting Guangzhou and would like to come  t my home and play. I understand but I suspect I understand it wrong because she is 20 years.
Mr P, Miss P and daughter , all three spend the evening at my home to play with the children. while I prepare my tiramisu, orange pastery , flan, carrot cake and crumble in quick succession my house is suddenly full.
I had thought to stabbing my kids in bed and then begin to bake but now is difficult. my babysitter retrieves all toys, cleans up nothing  and the kids are asking me to translate.
 Better , Mr. P will pick up my husband from the train station and let his women at my house to keep me company. Meanwhile, it is 22:00. (Another 1.5 h before J comes home)
Do I have a Chinese family now?

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité