Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Guangzhou voor beginners
13 août 2013

visiting E

vandaag zijn we bij een vriendin geweest. ze had mij al 5 keer uitgenodigd om in haar zwembad te gaan zwemmen. vandaag had ik geaccepteerd.
we komen aan en er komt een oudere vrouw aan de deur. Mijn vriendin is er niet, ik bel haar op.
eerste blunder ik vertel dat ik bij haar meid sta.
' neen dat is niet mijn ayi maar mijn schoonmoeder.'
ik wacht bij de schoonmoeder mijn vriendin E terug is. de vrouw probeert vriendelijk te zijn. ze probeert te vertellen maar in de helft van haar zinnen, roept ze op haar klein kinderen omdat ze dingen verkeerd doen ( geen idee wat want de kinderen zijn engeltjes). zij roept, de kleinzoon roept terug, zij roept nog luider.
na lange 8 min wachten ( ik heb ze getimed) , komt E binnen. Zij krijgt ook een luide litanie van schoonmoeder lief.
We kleden ons om want de kinderen willen zwemmen. mijn bikini is geen chinese model maar ook nu niet de braziliaanse mini bikini. maar blijkbaar toch niet wat chinezen gewoon zijn; de schoonmoeder kreeg bijna een attact als ze mij zag. meer nog, ik moest een handdoek aandoen om naar het zwembad te gaan want de klusjesmannen zouden mij kunnen zien. dat was blunder nr 2; ik had mijn duikpak moeten aandoen.
blunder nr 3 : ik zeg E dat het sympha is dat schoonmoeder haar komt helpen in de vakantie. blijkbaar woont schoonmama in, is ze niet poeslief en kan E geen enkele ayi vinden die goed genoeg is voor schoonmama. en dus moet E met schoonmama het gehele huis ( van liefst 5 verdiepingen zelf schoonmaken).
blunder 4 : ik zeg dat ze geluk heeft dat ze 2 kinderen mag hebben  ( met de 1 kindspolitiek is dat niet voor iedereen) de kinderen zijn niet officieel geregistreerd..... in het geboortedorp zijn ze niet aangegeven. Waarschijnlijk in guangzhou een ambtenaar omgekocht voor een beetje in orde te zijn qua identiteit. ( geen idee hoe het werkt)
Zou ze mij nog uitnodigen ?

  

we went to a friend today. she had invited me already 5 times to go swimming in her pool. I accepted today. we arrive and there is an older woman at the door. My friend is not there, I phone her.
first blunder I say that I stand by her maid.
"No that's not my ayi but my mother in law."
I wait until my friend E is back. the mother in law is trying to be talk to me. she is friendly. she tries to talk to me but at the half of her senses, she yells at her small children because they do things wrong (No idea what they wrong as the children are angels). she yells, the grandson yells back, she cries even louder.
waiting for 8 long min (I timed it ), E is back. They also get a loud litany of mother in love.
We changed clothes because the children really want to start to swim. my bikini is no chinese model nor the Brazilian mini bikini. but apparently not what chinese people are used to see. mother-in-law had almost an attact when they saw me. more so, I had to put on a towel to go to the pool because the handymen could see me. that was mistake number 2, I had to put on my diving suit.
blunder No. 3: I say E that it is sympha  that her mother in law will help her during the holidays. apparently mother in law lives in the house, is not bland and E can not find any ayi that is good enough for mother in law . and so should E with mother-the whole house ( 5 floors to clean by herself).
blunder 4: I say she is lucky they may have two children (with the one child policy this is not for everyone) the children are not officially registered ..... in the hometown they are not registred. probably in guangzhou an official has been bribed a bit to arrange their identity . (No idea how it works)
Would she invite me again?

Publicité
Publicité
Commentaires
Newsletter
Publicité
Guangzhou voor beginners
Archives
Publicité